woensdag 11 juli 2012

36. Odd Fellow's Chain


De foto doet het blokje geen recht. Ik heb er veel gemaakt en dit is de minst slechte...
 Blokje 36, ook alweer af. Ik zit stiekem al een beetje in vakantiemodus, waardoor ik overdag ook al wat aan mijn quiltwerk kan doen in plaats van alleen maar 's avonds. Dit is de laatste schoolweek. Er zijn geen lessen meer. Afgelopen maandag was de rapportenvergadering en dinsdag en woensdag waren de sportdagen. Ik zou vandaag mee met wadlopen, maar dat ging niet door vanwege een kans op onweer. Jammer, maar wel een extra dag thuis, dus 's ochtends het huishouden en 's middags met de kinderen gespeeld, waarbij ik ook regelmatig wat voor mezelf mocht doen. 'Ga jij nu maar werken,' zei mijn oudste dan, nadat ik weer een maaltje duploblokjes ophad. Totdat ik weer patiënt in hun ziekenhuisje moest zijn. Maar toch, heel wat steekjes en heel wat gezelligheid!
Morgen en vrijdag nog wel school, maar alleen maar 's ochtends. Daarna echt vakantie!
Ik ben nu met blokje D7 begonnen en dat blokje heeft allemaal ronde vormen. En ronde vormen betekent heel veel spelden, want anders krijg je het niet mooi. Hier even een snapshot, dan zien jullie hoeveel spelden... Links op de foto mijn speldenkussen, vorig jaar gemaakt van twee log cabins. Vanwege de grootte blijft hij gemakkelijk liggen.

7 opmerkingen:

  1. Das ist wieder ein wunderschöner Block geworden.
    Liebe Grüße Grit

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is ook weer een hele mooie blok geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Alweer zo'n leuk blok. Ze hebben allemaal een nummer, worden ze samen dan een quilt? Is het een echt quiltpatroon of boek? Ik vind het namelijk zelf ook zo leuk om allemaal verschillende blokken te maken. Honderd van dezelfde lijkt me zo saai worden.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Marguerite,

    Mijn blokjes zijn inderdaad allemaal voor één quilt, nl. de Sylvia's Bridal Sampler. Onderaan de berichten staat een label, als je daarop klikt krijg je alle berichtjes over deze quilt en ook het boek. Er zijn 140 blokjes, dus ik heb nog wel even te gaan, allemaal verschillende inderdaad.
    Maar jij bent ook mooie dingen aan het maken!

    Groetjes,
    Sjoukje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Grit, Thank you for your responses! It's really nice to read from you everytime!

    @ Tania, dank je!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een ontzettend mooie blocks heb je zeg!! Veel mooie kleuren combi's , echt genieten om je blog te bezoeken

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Ik vind het erg leuk om iets van je te horen.