donderdag 26 juli 2012

Helemaal niet te warm

Ondanks het warme weer vind ik het 's avonds geen enkel probleem om lekker onder mijn quilt te kruipen. Om hem door te pitten, natuurlijk. Het is wel een beetje warm, maar niet vervelend warm. Dit is het een na laatste blok dat ik moet. De laatste is de Ohio Star, het eerste blok wat dat ik maakte voor deze quilt, het eerste blok bij de quiltcursus. Het heeft wel iets toepasselijks om daar de quilt mee af te ronden. En dan moet natuurlijk de rand nog. Daar quilt ik hetzelfde kabelpatroon in dat ik ook in mijn vaders quilt gebruikt heb, gewoon omdat deze quilt ook met die periode te maken heeft. het lichtblauwe stofje dat je in dit blok ziet, en dat ook in meerdere blokken in deze quilt ziet, zit ook in mijn vaders quilt. Het enige stofje dat ze gemeenschappelijk hebben, overigens.

De komende dagen logeert mijn moeder weer bij ons. Morgen is mijn oudste zoon jarig, hij wordt dan 5 jaar, en daarvoor wilde ze natuurlijk wel bij ons zijn. De dag daarna hebben we weer quiltcursus, ondanks de zomer wilde onze groep toch nog graag samenkomen. Gelukkig was dat voor Marja van het Quiltkabinet geen probleem. Dus zaterdag weer lekker quilten, en dat zullen we de komende dagen dus ook wel weer veel samen doen. Voor mijn moeder is het nog steeds erg moeilijk om te quilten als ze alleen is. Niet omdat ze het niet zou kunnen, maar wel omdat het haar teveel herinnert aan de ziekteperiode van mijn vader. Hij vond het erg fijn dat zij die hobby samen met mij oppakte, hij vond het altijd erg gezellig, huiselijk, en juist daardoor is het voor mijn moeder heel schrijnend om met de lapjes bezig te zijn nu ze alleen thuis is.  Ik vind het jammer dat ze dat zo voelt, want ik vind juist wat rust in het werken met mijn handen, maar ja, mijn situatie is totaal anders natuurlijk. Het is, denk ik, veel aangrijpender om je echtgenoot te verliezen dan je vader.
Ik hoop dus dat we in de komende dagen, nu mijn moeder en ik weer even samen kunnen quilten, veel steekjes kunnen zetten en daarmee onze gedachten weer iets kunnen verzetten.

1 opmerking:

  1. Wat een mooi blok is dit geworden zeg!! 's Avonds is de temperatuur gelukkig wel zo dat we nog wat kunnen freubelen.
    Fijne verjaardag.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Ik vind het erg leuk om iets van je te horen.