zondag 24 augustus 2014

Alvast oefenen

Broderie perse... Iets wat ik in de Antique Wedding Sampler van Di Ford veelvuldig zal gaan doen... Ik heb er weinig ervaring mee en ik wilde graag weten wat de stof, van Dutch Gatherings, als broderie perse zou doen. Maar om nu direct de schaar echt in de stof te zetten...
De printer bood uitkomst! Stof onder de klep, kleurenprintje, een driehoek op de juiste maat en knippen en plakken maar!

Een eerste poging. Later heb ik de bloemen nog iets meer overlap gegeven, zodat het meer een geheel wordt.
Ik had ook de indruk dat ik nog een kleur miste. Die lichtblauw moet er echt bij! Dus van stof nog een paar rondjes erbij geknipt en zo is het goed! Dit wordt mijn kleurenschema voor de Antieke, hier word ik blij van!
Ik heb alle stukjes vastgelijmd en het geheel aan de muur gehangen. Kan haast niet wachten om met echt met stof aan het werk te gaan! Nog vier weken!

Waar ik overigens ook erg blij van word, is mijn nieuwsgierige en creatieve jongste zoon. We zitten vaker tegenover elkaar aan tafel, maar meestal ben ik de enige met naald en draad. De jongens zijn dan bezig met hun kleurpotloden, of met ministeck, de strijkkralen of met de loomelastiekjes. Maar jongste zoon had zich voorgenomen te leren quilten, want hij wil graag een quilt voor ons bed maken (nou ja, kan het schattiger?!). Een naald en draad kan hij vasthouden, ik speld restjes lapjes en hij zet van alles aan elkaar en vermaakt zich uitstekend. Ik heb jammer genoeg nog geen foto's gemaakt, maar die komen vast nog wel een keer.

School valt trouwens weer mee en eigenlijk vind ik het ook best wel weer leuk. Ik heb leuke klassen en als je enthousiast begint, krijg je meestal ook enthousiasme terug. We maken er weer een mooi jaar van!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Ik vind het erg leuk om iets van je te horen.