vrijdag 7 november 2014

Kleurenpracht

Vrijdagochtend, mijn vrije ochtend, oftewel mijn doe-eindelijk-eens-wat-in-huis ochtend. Het is niet zo dat ik de rest van de week het huishouden laat verslonzen, maar ik werk drie en een halve dag, dan is het weleens puzzelen met wat wanneer gebeurt. En tussendoor lopen natuurlijk ook nog twee jongens die naar atletiek moeten, naar basketbal, naar zwemles, naar een vriendje dat net aan de andere kant van het dorp woont. Of het is hier zoete inval en het kindertal is ineens verdubbeld. Dan ben ik daar ook wel lekker mee bezig. Rustig is het niet, maar ik pak die rustmomenten waar het kan.
Zo ben ik vanochtend toen de kinderen naar school waren, eerst lekker op de bank gekropen met de SBS. Ik wilde blokje 100 afmaken, doorpitten bedoel ik dus. Ondertussen vermaakte ik me met een aflevering van Masterchef UK. Ik zou niet zo hoeven koken, veel te stressvol, maar ik vind het wel leuk om ernaar te kijken. Ik zou het eten ook best willen opeten, maar tele-eetie is nog niet uitgevonden.
Maar blokje 100 is dus af: nog 40 te gaan en dan de randen nog. Ik ruik de finish, lekker doorgaan, dus!

Mijn ochtend begon met dit prachtige beeld. Ik houd zo van die diversiteit die de lucht laat zien. Hier gaat natuurlijk een frisheid van uit, maar ook een enorm dreigende onweerslucht vind ik prachtig. Een ander kleurbeeld waar ik momenteel enorm van geniet, zijn de esdoorns bij ons in de straat. Elke keer als ik naar school fiets, kijk ik weer naar die prachtige oranje kleuren. Ik houd niet echt van oranje, maar in de natuur dus weer wel.

Een ander prachtig kleurenplaatje geven deze lapjes, die een cadeautje voor mezelf zijn. De batiks die ik eerder al als cadeautje ingepakt had, blijven nog even verstopt, heb ik nu nog niet nodig, kunnen ook in de zak van de goedheiligman. Maar op deze lapjes zat ik met smart te wachten. Ik had een chronisch gebrek aan de juiste tinten rood en ik wil de heel graag wat blauwgroene lapjes hebben, dat is de kleur die ik ook in de AWS integreer om niet weer een blauw-rode quilt te krijgen, hoe mooi ik mijn SBS ook vind. Al heb ik in de SBS ook geregeld details in blauwgroen gedaan, het valt niet op in het gehele beeld van de quilt.
Nu moet ik eerst maar weer eens stoppen met stof kopen. Use what you have. En dat is eerst een heleboel. Het palet is nu compleet, nu kan ik lekker quilten.

Op tafel staat nog steeds de prachtige bos bloemen die ik van manlief kreeg. De bos heeft een flinke transformatie doorgegaan. De lelies zijn nu gaan bloeien en overheersen het boeket enigszins, maar gelukkig houd ik ook erg van roze. Wat een kleurenpracht nog steeds, een iets aan het verleppende kleurenpracht, maar nog steeds veel te mooi om in de groencontainer te gooien.

5 opmerkingen:

  1. Hallo Sjoukje,

    Via via (je weet hoe dat gaat) kwam ik net op jou blog terecht. Leuk, ook de DJ en de SBS! Lees ik verder terug zie ik dat je net als ik in september de ziekte van Bell kreeg. Hoe gaat dat nu, en heb je nog rest verschijnselen? Bij mij begon het 10 sept. mn gezicht is nog niet helemaal goed maar wel beter dan het was. Het meeste last heb ik van mn oog omdat ik lenzen draag en mn oog nu iedere keer geïrriteerd is door het te weinig knipperen.
    Succes met het quilten!

    Groet,
    Marja

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marja,

      Dank je wel voor je reactie! Toevallig, zelfde quilts maar dus ook zelfde aandoening... Ik draag ook lenzen en heb dus de eerste maand alleen maar een bril op gehad, omdat ik dus geen lens in het ene oog verdroeg. Inmiddels gaat dit weer goed, mijn oog sluit weer volledig. Ik merk zelf nog dat mijn mond nog niet weer de oude is, maar een ander ziet het niet meer. Ik mag heel blij zijn met hoe ik er vanaf gekomen ben. Ik hoop dat bij jou de restverschijnselen ook snel verdwijnen!

      Groetjes,
      Sjoukje

      Verwijderen
  2. Wat geweldig dat je al zover bent met de Sbs en wat een prachtige stoffen heb je gekregen. Mooie kleuren en het boeket dat is zo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hele mooie stoffen en wat goed dat je al aan blokje 100 bent. Fijn weekend en groetjes van Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh that Looks wonderful, just started my SBS myself.
    Grüße Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Ik vind het erg leuk om iets van je te horen.