vrijdag 26 december 2014

De rust van Tweede Kerstdag

Waar gisteren ons huis overstroomde van de mensen, is nu de rust terug gekeerd. Eerste Kerstdag was mooi. Een fijne kerkdienst 's ochtends, in het begin van de middag koken en daarna onze gasten: mijn moeder, mijn broer en zusje met hun gezinnen.
We aten uitgebreid: witlofsoep met amandelen, toast met paté en salade, kalkoen, gebakken aardappelen, spruitjes, stoofpeertjes, geglaceerde worteltjes, pastinaak en tot slot een overdadige chocoladetaart, waarvan ik net nog een stukje bij de koffie heb gegeten. Mjam, ik heb een echtgenoot die koken kan, wat een bof!

Vandaag zijn we in de rust. We hoeven niet naar de schoonfamilie, want we zijn nog net allemaal bij elkaar geweest. Dus we pakken deze heerlijke rustdag, die we restjesdag genoemd hebben, want er is nog genoeg eten over om ook vandaag nog erg lekker te eten - met weinig moeite dus.
Dus er is vandaag tijd voor de lapjes en draadjes. Gisteren was die tijd er niet, maar om half 10 pakten mijn moeder en ik nog rustig de lapjes erbij en we zijn tot 1 uur  's nachts doorgegaan. Tijd moet je dus gewoon máken. Lekker met de blaadjes van blok 4 van de AWS bezig. Reverse applique, iets wat ik nog niet eerder gedaan had, maar wat gewoon lukt als je nauwkeurig werkt.

Mijn mannetjes zijn ook in de rust. Mijn jongste kan niet zo best tegen de drukte, is ook niet helemaal fit en is vandaag dus uiterst prikkelbaar. Straks maar even verleiden tot een dutje, maar meestal trapt hij daar niet in. Vanavond dus maar op tijd op bed. Een spelletje op de iPad is iets waar hij zich nog wat mee vermaakt, maar vanochtend heeft hij ook al een spelletje Doolhof achter de kiezen en hij heeft lekker met zijn playmobil gespeeld. 


Mijn oudste is gemakkelijker, vermaakt zich eenvoudiger, maar ook hij vindt een spelletje op de iPad niet vervelend. Gelukkig hebben we twee van die dingen, beide van ons werk. Zie je de blouse die hij aanheeft? Verschillende kleuren spijkerstof, eigenlijk best wel een patchworkblouse, gewoon zoin de winkel gekocht! Oudste zoon is er zeer gelukkig mee.

Manlief is even aan het lezen. Ook even rust na al die uren in de keuken. Het was een heel geslaagde Eerste Kerstdag. Maar onze Tweede vinden we tot nu toe ook best leuk!

2 opmerkingen:

  1. Geniet van je schatten! Leuk om te lezen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat klinkt het allemaal gezellig en zo'n rustdagje erna is ook heerlijk. Ik hoop dat jongste niet ziek gaat worden. Nog lekker verder genieten. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Ik vind het erg leuk om iets van je te horen.