woensdag 31 december 2014

Terugkijken

Wat ben ik een boel begonnen dit jaar! Het gevolg is direct dat er weer niet zoveel is afgemaakt, maar daar kom ik zo meteen wel op.


Direct in het nieuwe jaar startte ik mijn bloemenmandje van batiks. Zo leuk! Zulke andere kleuren! Het middenpaneel staat er grotendeels op (alleen nog 'eventjes' een kader van blaadjes eromheen, nog maar zestig stuks, dat is 'zo' gedaan). Na augustus heb ik er volgens mij niet meer aan gewerkt, ik denk dat dat komt door de AWS. Teveel projecten kan ik gewoon niet aan ;)




Ik maakte verschillende blokken voor de Pi and Square, een quilt waarvan de omlijsting (de flying geese, de sterren en 5x5cm blokjes een blok van de maand patroon van het Quiltkabinet zijn, maar waarvan de grote blokken keuzes van mij zijn. Het begon als verrassing voor mijn man, maar hij werd niet eens nieuwsgierig van wat ik allemaal aan het doen was. Uiteindelijk toen ik het hem toch maar vertelde, vond hij het wel heel erg leuk. Nu 'zeurt' hij geregeld om zijn eigen quilt, dus ik mag wel een beetje opschieten van hem. Ja hoor, eerst de Sylvia's Bridal!

Want die ben ik natuurlijk ook nog steeds aan het doorpitten, ik heb er nu 110 blokjes van de 140 gedaan. Dus er zit wel beweging in. Deze moet volgend jaar toch echt maar eens af!

De laatste weken van het jaar vroeg de sneeuwpop om veel aandacht. Dit is geen recente foto, die heb ik even niet. Op het moment heb ik alle kruissteekjes gedaan, alleen de stiksteekjes moeten nog. Moet ook maar eens af voordat het weer Kerst is, niet waar? Ondertussen eist jongste zoon ook een kerstsok, dus ik moet er nog een keertje aan geloven.

Ik startte samen met mijn quiltgroep aan de Antique Wedding Sampler van Di Ford. Hier ben ik helemaal verliefd op. Dit is echt lekker moeilijk, leuke uitdaging. Ik kan hiervan weer echt wat leren, en dat vind ik wel heel erg leuk.

Er zijn twaalf Dear Jane blokjes bij gekomen. Het was mijn op vakantie project en daarna heb ik elke maand nog een blokje gemaakt. Zo groeit ze langzamerhand. Met nog 213 blokken te gaan, heb ik nog wel wat in het verschiet.

Heel veel begonnen dus, maar er is gelukkig ook iets af: de Nature's Home Afghan. Hier ben ik heel blij mee. Hij hangt nog een beetje scheef aan de muur, het moet nog even echt, maar hij hangt!

Ik denk dat ik blij mag zijn met mijn productiviteit van het afgelopen jaar. Met een drukke baan, mijn gezin met twee jonge kinderen, mijn ouderlingschap bij de kerk is het toch ook nog gelukt om heel veel quilt- en borduurwerk te doen. Maar bovenal heb ik er heel veel plezier in gehad en dat is waar het om draait, tenslotte!

Bedankt dat jullie hier telkens komen lezen, een blog zonder lezers stelt niet zo veel voor.
Ik wens jullie een heel gelukkig en creatief 2015!

8 opmerkingen:

  1. Je hebt heel wat gedaan hoor! En het wordt allemaal even mooi. Je moet maar zo denken, iedere dag een draadje is een hemdsmouw in het jaar. Dat zeg ik ook zo vaak. Ook ik ben met allerlei projecten bezig, maar toch Ie ik op alle fronten een gestage groei.
    Voor 2015 wens ik je veel gezelligheid, gezondheid en geluk!
    Groetjes, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje wat heb je veel gedaan en allemaal wven mooi. Zeker knap. Ik wens jullie een fijne jaarwisseling toe en een geweldig 2015.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het formidabel wat je allemaal hebt gedaan!!!!
    En dat laatste borduurwerk.....
    Oh... helemaal verliefd.
    Zou zo graag dat patroon eens ergens willen bekomen, maar zou niet weten hoe.
    Heb jij het gekocht? Of gedownload, of hoe zou ik er aan kunnen komen?
    Zou je me daar over willen mailen>
    Alvast bedankt.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als Sjoukje het niet voor je heeft, heb ik het waarschijnlijk nog wel ergens voor je.

      Sjoukje, ik hoop dat jullie een goede jaarwisseling hebben gehad, en een voorspoedig 2015!

      Verwijderen
    2. Oh... wow te gek. Ik wacht nog even Sjoukje af, oke?
      Maar alvast bedankt!!
      Groetjes,
      Marian

      Verwijderen
    3. Marian, ik ben bang dat ik het patroon niet meer heb, i.i.g. niet volledig. Ik heb laatst eens mijn harde schijf opgeruimd en daar o.a. de patronen verwijderd die ik al gemaakt had. Misschien dat Sanderijn je kan helpen?

      Verwijderen
  4. wat heb je veel gemaakt dit, nee, vorig jaar! hopelijk wordt 2015 net zo productief!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Ik vind het erg leuk om iets van je te horen.