zaterdag 13 oktober 2018

Nazomeren


25 graden Celsius, een lekker briesje, een koude Radler en mijn borduurwerk... Wat een heerlijke zaterdagmiddag! Terwijl manlief zich in het zweet werkt in de tuin - vindt-ie leuk -, de kinderen lief aan het spelen zijn - toch echt wel vijf minuten achter elkaar! - , zit ik op het loungebankje te borduren. Het is 13 oktober, maar het lijkt wel zomer. Zo'n zonnige vrije middag voelt dan echt als een cadeautje waarvan je volop genieten moet en daar ben ik dan ook hard mee bezig.

De train of dreams heeft alweer een half wagonnetje erbij, een groene, waarin volgende week een drakenstaartje te zien zal zijn. Het borduren gaat lekker! Natuurlijk zou ik ook kunnen quilten, maar op dit moment heb ik meer zin in borduren en aangezien het mijn hobby is en geen werk, moet ik maar gewoon doen waar ik zin in heb, toch?

De 100 days HAED (Heaven And Earth Design) Challenge die ik op Facebook volgde, is nu afgelopen, maar ik borduur lekker door. Ik was toch veel te laat begonnen, dus het kan ook nog wel even door. Volgende week maandag start er een nieuwe Challenge, 21 dagen, waarbij je zelf je uitdagingen kiest. De mijne zijn elke dag borduren (haalbaar, erg gemakkelijk) en deze kolom afmaken, dus praktisch vol borduren wat je nu aan stof op de foto ziet (ietsje gecompliceerder, maar we gaan het zien).

Wat de zaken ook nog iets complexer maakt, is dat ik bezweken ben voor nog een borduurwerk. Ja, oeps, ik weet het, schaam me diep. Ter verdediging: ik ben echt niet de ergste borduurster, er zijn mensen die wel aan 18 borduurwerken tegelijkertijd bezig zijn. Ik ben gevallen voor dit borduurwerk vanwege de kleuren, prachtige tinten blauw en groen. Het meeste DMC had ik al, ik hoefde van de 90 kleurtjes nog maar 9 kleuren te kopen, de rest had ik al in voorraad. De eerste kruisjes zijn gezet! Later deze week laat ik jullie zien waarvoor ik bezweken ben.
Ooit komt het allemaal af, vast! En anders laat ik me toch een erfenis na!

1 opmerking:

  1. De train of dreams wordt prachtig. En wat leuk dat je aan nog een head begonnen bent. Ik ga ook weer verder met mijn heads. Wist je dat er ook een nederlandse headgroep is op facebook? En leuk dat je ook aan de volgende challange meedoet ik ga dat ook doen.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Ik vind het erg leuk om iets van je te horen.