zaterdag 6 oktober 2018

Stitching bug

Ik heb een nieuw huisdier.
Een stitching bug, zo noemen ze die borduurverslaving op de Facebookpagina's van borduurliefhebbers.
Hij is heel lief, maar soms ook best dwingend.
Eigenlijk moet ik dan stofzuigen, maar mijn borduurwerk lonkt dan naar me.
Eigenlijk moet ik dan wat lessen voorbereiden, maar ach, ik weet het ook wel goed genoeg, dus toch nog maar een paar steekjes.
Eigenlijk zou ik moeten slapen, maar ik wil nog zo graag dat draadje en dat kleurtje en die steekjes...
Stitching bug!!!

Tussen de lessen, het huishouden, het kinderfeestje van jongste (hij is nu 9!) en het brengen en halen naar en van scouting en/of voetbal, de tuin, het uitlaten van de hond (mijn andere geliefde huisdier) en alle andere zaken die ik moet doen, lukt het me toch altijd best wel goed om wat aandacht aan die stitching bug te besteden. Hij is heel tevreden en goed doorvoed ;)

Ik ben nu 49 dagen bezig met dagelijks borduren aan The train of dreams. Ik vind het heerlijk! Elke avond ga ik aan tafel zitten, met een serie van Netflix of een luisterboek (net 'De 100-jarige man die terugkwam om de wereld te redden' gelezen geluisterd. Geniaal.), zodat ik heerlijk ontspannen mijn kruissteekjes zet.
Dit weekend hadden we gisteren eerst Dantes verjaardag met direct zijn kinderfeestje. Was wel even pittig. Ik was tot 14.00 uur aan het werk (vier lessen, dus zo'n 120 leerlingen gezien), daarna om half 4 het kinderfeestje waarbij acht 9-jarige jongetjes een misdaad gingen oplossen, tussendoor door het huis denderden en het feestje afsloten met hotdogs bij de vuurkorf en marshmallows die ook wel eens net te ver geroosterd werden of gewoon vlam vatten.
Vandaag bestond uit 's ochtends het huishouden en nu 's middags lekker in de rust met borduurwerk en een kletsende moeder, die sinds gisteren bij ons is. Morgenmiddag komt de familie op verjaardagsvisite. En dan maandag begint het werk weer.

Close-up
Het is dus een heel gezellig druk weekend, Dan ben ik wel heel blij dat mijn moeder ook van handwerken houdt en dat we tussendoor samen aan tafel zitten met een handwerkje en een pot thee.
Ook zij heeft zo'n stitching bug en met z'n 'viertjes' hebben we het zeer goed!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Ik vind het erg leuk om iets van je te horen.