zondag 22 augustus 2010

Stash

Eens een overzichtsfoto van al mijn voorraad. Is best wel veel... Hoe krijg ik het ooit af... Hoeft natuurlijk ook niet.
Linksonder in de hoek het borduurwerk Magnificient Wizard van Dimensions. Ik borduur het op 14 count zwarte aida, i.p.v. op de 18 count die erbij geleverd wordt. Ik hoop dat ik voldoende draad heb, maar dat zal vast wel lukken, ik houd bij die pakketten altijd heel veel draad over.
Daarboven de werkjes van Dierenwereld, waaraan ik ooit in een SAL bij Jacqueline mee begonnen ben. Ze zijn mooi, maar het pakt me niet echt doordat de stiksteekjes zo veelvuldig en zo vervelend zijn, nooit in de gaatjes, maar altijd in het weefsel.
Dan linksonder The wizard of Oz met de doos met bobbins daarboven. Daarboven twee patronenboekjes met patroontjes voor op handdoeken. Naast de Wizard of Oz ligt Impossible love en daarop ligt alle dmc die nog niet op bobbins zitten omdat de kleur nog (net) niet op is. Daarboven ligt het patroonboekje met Fish City met het borduurwerk erin. Daarachter zie je rechtop het patroon voor een draakje met een borduurwerkje en de volgende tekst: "My stash is full of treasures, now all I need is time". Waar heb je die spreuk eerder gezien?
Dan in het midden onder allemaal patroonbladen, het boekje "Vrolijke diertjes haken" en allemaal bolletjes katoen die ik voor mijn haakwerk gebruik. Nog weer een doos bobbins en daarboven weer een lading patronen met allemaal bobbins waarop ik mijn dmc variations heb zitten. Bovenaan over de stoelen ligt Nature's Home afghan. Daarnaast bovenaan staat de zak met vulling voor mijn knuffeltjes. Op mijn laptop (waarop mijn blog trouwens te zien is ;-)) ligt nog het werkje waar ik nu mee bezig ben en de doos bobbins met kleurtjes daarvoor.
Ik kwam er net achter dat ik mijn lapjes stof die ik net gekocht had, vergeten ben. Maar volgens mij staat de rest er allemaal op.

Ik daag jullie uit hetzelfde te doen! Is best schrikken, of niet? Laat even een berichtje achter als je ook een stashfoto gemaakt hebt. Succes!

Ik heb het snel weer opgeruimd voordat mijn man een rolberoerte kreeg. Hij kwam binnen terwijl ik aan het opruimen was.
"Wat was je aan het doen?"
Ik vertelde het, eerlijk als altijd.
"Wanneer maak je eigenlijk weer eens iets af?"
"Volgende week, dan wil ik Kangaroebaby afhebben."
"Nee, iets groots..."
"Nou ja, volgend jaar of zo..."
En toen begon dezelfde discussie weer.
Ach ja, ik hobby.

A photo of my stash! I dare you to do the same. It's quite a shock, isn't it?
Posted by Picasa

14 opmerkingen:

  1. ik vind dit heel goed meevallen....denk dat het bij mij niet op één foto past :-)
    en al helemaal niet al het materuaal voor mijn andere hobbies ook :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, dat is een uitdaging, en ook een uitstalling trouwens.
    Ja, dan kom je er pas achter dat je veel in huis hebt.
    Meestal ligt mijn dressoir vol met garendozen, patroonbladen en mandjes met borduurwerk.
    Ik zal eens kijken of ik je uitdaging aanneem....Wie heeft de meeste troep verzameld????

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk dat ik ook wel zo'n foto kan maken,gelukkig komt er ook wel eens wat af,maar dat moet dan ook nog worden afgewerkt en als je niet precies weet wat je er mee wil groeit die stapel ook aardig.
    Succes met alles.

    Groetjes Yvon.

    Ps. De Nature's home afghan is bestelden komt in oktober,nog een toevoeging aan alles waar ik al mee bezig ben, ik vindt hem prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, wat is dit leuk. Toch ga ik geen foto maken want dan schaam ik me helemaal plat. Ik heb veel te veel om op een foto te passen. Ik heb heel veel bladen, patronen boekjes, pakketten nog enz. In ieder geval leuk om jouw voorraad zo te zien.
    Groetjes,
    Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  5. dit valt zeker mee! ik heb ook best een voorraad.
    *2 dozen met pakketten.

    *3 dozen met alle gewone dmc op bobbins. een zak met de specials, moet nog de tijd vinden om ze op te winden, maar hebt ze nog niet nodig gehad dus ze blijven mooi in het zakje zitten.

    *3 tijdschriften houders met engelse borduurbladen

    *1 doos met borduurstof en 2 plastic zakken ook met stof.

    *1 doos met toebehoren

    *2 opbergdozen voor dmc voorraad. zon doos waar je ook schroefjes kunt opbergen met vakjes.

    *een pc met patronen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zou het wel willen doen, een foto maken van alle pakketjes en patroontjes en vooraden en afgewerkte, maar nog niet ingekaderde werkjes.Maar dat kan niet op één foto, dus je man moet niet klagen,daar zijn er nog ergere !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind dit een uiterst acceptabele voorraad! Als ik over een week of 2, 3 m'n stash ga showen laat je man dan maar even op m'n blog kijken (dan mag je vast nog het één en ander aanschaffen :) )

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben heel nieuwsgierig naar foto's van anderen, als jullie zeggen dat dit nog wel meevalt. Ik ben bang dat ik vooral met quilten nog een grote voorraad ga opbouwen, met borduren wil ik het eerst hier maar even ophouden, anders kan ik nooit meer kiezen wat ik wil gaan doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hahahaha ikke geen foto maken net als Amarins zou ik me rot schamen ;p ! Misschien dat ik het wel eens doe alleen van de dimensions pakketten !!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Alhoewel ik nog maar een jaar en een half borduur, heb ik ook een vrij grote voorraad, maar dan vooral in magazines en patronen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hahahahahaha wat mooi om te ziennn!!!! Weet niet of ik het aandurf om alles uit de kast te trekken voor een foto....ik zal er over nadenken.....ennuhhh ondanks de hoeveelheden denk ik nog steeds...ik heb niet genoeg :P:P

    Leuk initiatief!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Misschien dat ik de uitdaging wel aan ga maar moet eerst moed verzamelen. Mijn man en een van onze dochters hebben me ook al aangeboden om mijn hobbykamer voor me op te ruimen maar dat heb ik eigenlijk liever niet. Ze mogen wel opruimen maar niet alles zien wat er ligt.:-))))

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik neem de uitdaging niet aan, momenteel heb ik alles redelijk netjes opgeruimd en dat wil ik zo lang mogelijk zo houden haha.
    Het is ook veel te confronterend als ik alles bij elkaar zou zien, dan geef ik mezelf de eerste jaren een koopverbod.
    Toch is het een leuke verslaving!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Ik vind het erg leuk om iets van je te horen.