donderdag 1 augustus 2013

105. Ocean Waves

Heel veel driehoekjes. Maar dat is helemaal niet erg, want die kun je zo lekker in rijen door naaien.

Het is weer een warme dag, maar ik heb er geen last van, want ik hoef gelukkig niets. Ik ben nog steeds optimaal van de vakantie aan het genieten, die vandaag wel echt over de helft is. De kinderen hebben na deze week nog twee weken vakantie, manlief en ik hebben nog een week extra. Die week zullen we voornamelijk aan de voorbereidingen van het schooljaar besteden, hoor. Ik denk eigenlijk dat ik volgende week al het een en ander voor school ga doen, omdat ik anders niet goed weet hoe ik het moet bolwerken.
Komend jaar geef ik 15 uur les op drie dagen. Dat is dus elke dag 5 uur lesgeven en daarnaast nog alle overige taken, zoals vergaderen (doen we helaas te veel, maar het is wel nodig), de nodige werkgroepen, het mentoraat, nieuwsberichten schrijven voor de site, maar ook natuurlijk de lessen voorbereiden, toetsen maken en toetsen nakijken. En dan nog alle digitale vernieuwingen, natuurlijk, vanaf komend jaar werken we in de derde en de vierde klassen met de iPad. Prachtig, maar daar moet je wel je materiaal op aanpassen.
Ik word al moe als ik dit hele rijtje overzie, nog maar even gewoon genieten van rust en mijn quiltwerkje.

De jongens hebben de hele ochtend lekker met water en zand gespeeld en zijn nu op het heetst van de dag even in huis. Lekker op de bank een filmpje kijken. Ik zit nog steeds buiten, onder de parasol. Een grote kan water met citroen en veel ijsblokjes staat in de koelkast en een glas met dezelfde inhoud staat naast me. Ik vind het zo best uit te houden, hoewel ik wel benieuwd ben hoe die 34 graden van morgen gaat voelen!

2 opmerkingen:

  1. Mooi blokje, Sjoukje! En hoe die 34 graden van morgen aanvoelen wil ik niet weten;) Het is voor mij zo wel warm genoeg... Geniet nog maar van je vakantie, echt te warm om aan het werk te zijn!
    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie blokken heb je gemaakt. Je bent er bijna.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Ik vind het erg leuk om iets van je te horen.