zondag 22 april 2018

Luie zondag en Making Waves 1

Het eerste blok voor Making Waves is een feit! Dit is het lichtste blok, alle stoffen hiervoor had ik al in huis, dus met uitzondering van de witte stof had ik de stukjes al getekend en geknipt, dus toen dinsdag het pakketje van Quiltshop-Online binnenkwam, kon ik al vrij snel aan de slag.
Gisteren rondde ik na een drukke huishoudzaterdag dit blok af en ben toen doorgegaan met blok twee dat ik vrijdagavond al getekend had. Dit is al een mooi blok, maar met de negen blokken bij elkaar komt het secundaire patroon ook echt naar voren, dus ik werk lekker door. 

Vandaag is een luie tuindag. Mijn schoonouders zijn net weer naar huis vertrokken, nadat ze een dag bij ons waren geweest. Ik had een Indiaas/Thaise maaltijd gemaakt, helemaal plantaardig, zelfs de raïta, want deze maand doe ik mee met de VeganChallenge. Maar ook met sojayoghurt kun je uitstekende raïta maken, dus pas na de maaltijd wisten ze, toen we het vertelden, dat ze geheel plantaardig hadden gegeten. Gelukkig zijn het geen mensen die per se dat stukje vlees willen,  ze vinden het juist leuk dat ik andere manieren van koken uitprobeer. 
We aten een rodelinzencurry met venkel en artisjok en quinoa en daarnaast een salade van paksoi, komkommer en mango met een dressing van onder andere sojasaus, gembersiroop en limoensap. Mjam! Wat geroosterde cashewnootjes erover en het was de lekkerste salade die ik in tijden heb gegeten. En ik eet nogal wat salade, dus dat zegt wel iets. 
Voor daarnaast hadden we papadums en raïta. Als toetje gegrilde ananas in muntsiroop met geroosterde kokos. Ik heb m'n buik echt rondgegeten en heb net nog genoten van de restjes als lunch. 
Zo'n VeganChallenge is ontzettend leuk omdat je even over de grenzen van je standaardmaaltijd kijkt. Ik had geen van de recepten eerder gemaakt, maar het was allemaal heerlijk, we eten dit beslist nog een keer.

Ik ga zo weer de tuin in. Ik wilde even dit berichtje typen om jullie op de hoogte te houden van Making Waves. Omdat ik deze quilt weg ga geven, wil ik hem minstens zo goed gedocumenteerd hebben als ik anders doe. Nu ga ik weer verder, eens kijken hoe ver ik kom met blok 2! Jullie ook nog een fijne middag!

2 opmerkingen:

  1. Het blok is erg mooi en leuk de challange. Ik eeet ook bijna geen vlees meer af en toe maar gewoon omdat ik dat zelf bedacht heb en wil.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Ik wil het ook zelf, gelukkig, maar zo'n challenge helpt met veel tips. Ik eet al jarenlang vegetarisch, maar helemaal geen dierlijke producten is nieuw voor me, dus de tips zijn welkom.

      Verwijderen

Bedankt voor je reactie! Ik vind het erg leuk om iets van je te horen.