vrijdag 27 april 2018

Making Waves blok 2

Voor mij geen Koningsmarkt en struinen langs de kraampjes met prullaria. De diehard verkopers waren zich gistermiddag al aan het opmaken voor een koude nacht om zo maar verzekerd te zijn van een goed plaatsje. Ik ben erg moe van de drukke afgelopen weken en had zo'n zin in gewoon een dagje thuis. Gelukkig dachten de kinderen en manlief er net zo over, dus we hebben de dag in en om huis doorgebracht. 
Gisteravond was het laat. We waren naar een voorstelling van Herman van Veen. Het was fantastisch, wat een muzikaliteit, maar ook wat een humor! Ik heb er enorm van genoten, zo erg dat ik daar gewoon vergat dat ik die dag al 18 presentaties had moeten beoordelen en flinke examenstress bij zesdeklassers had geprobeerd weg te praten. Het was even echt een avondje uit!
Vandaag mochten de kinderen wat langer dan anders een computerspelletje spelen en verder hebben we domino gespeeld met z'n vieren. Typisch zo'n spelletje dat ik ook maar voor de vakantie moet inpakken, we kunnen uitstekend klaverjassen met z'n vieren, maar af en toe wat anders is ook erg leuk. 
En vanmiddag, toen manlief in de tuin met een kettingzaag de blokken hout van een omzaagde boom te lijf ging, nam ik het delicatere werk op me en ik maakte blok 2 van Making Waves af.  

Zo met blok 1 ernaast, zie je waar de naam van het patroon vandaan komt. Het basisblok heet 'Storm at Sea' maar door de kleurverdeling zie je golven terug. Wat ik zo mooi aan het patroon vind, is dat er ronde lijnen in lijken te zitten, terwijl je geen ronde naden naait, alleen maar rechte.
Ik ga weer verder,  blok 3 tekenen. 
Nog een fijne avond! En Willem-Alexander, mocht je een stiekeme fan van quilten zijn en toevallig mijn blog lezen: van harte gefeliciteerd!

2 opmerkingen:

  1. Is mijn lievelings blok, de storm at sea. Heb al 2 quilts gemaakt met dit blok. Leuke kleuren gebruik jij.
    En heerlijk een dagje lekker thuis...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sehr schön, und toller Farbverlauf,
    lg martina

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Ik vind het erg leuk om iets van je te horen.