donderdag 25 april 2013

Acht rijen!!!

En daar hangt hij dan! Wapperend in de wind aan de knopspelden die ik in de schutting gestoken heb. Mijn acht rijen Sylvia's Bridal Sampler en ik ben er zo blij mee! Het was nog een hele uitdaging de foto op het juiste moment te nemen, als de top naar voren waait, zie je toch wat minder goed welke blokjes er allemaal al in zitten.

Ik heb wel twintig minuten naar de blokken staan staren. Zo vaak zie ik het geheel niet in real life, want als ik er niet mee bezig ben om er weer een rij aan te zetten, is de top veilig opgeborgen. Om te voorkomen dat de randen allemaal gaan rafelen.

Wat is jullie favoriete blokje?

 's Ochtends was ik met Dante het centrum in, hij had een zomerjas nodig. En helemaal in koningsdagstemming, kiest hij voor een oranje jas. Ach, het is mooi oranje en het is vrij opvallend, wat met een kind als Dante helemaal niet erg is. Als hij er weer eens tussenuit geglipt is, kan ik hem zo weer ontdekken. Ik heb voor in de kledingwinkel gisteren gemerkt dat een andere strategie om hem te lokaliseren ook werkt. Dante had een jas gepast en zat daarin naar de televisie te kijken in de kledingwinkel. Ik zocht ondertussen nog wat t-shirtjes voor de jongens uit. Toen ging het alarm bij de winkeldeur af. 'Verhip! Waar is Dante?' is dan toch mijn eerste reactie. Terecht, want Dante zat niet meer voor de televisie. Naar de piepende deur toe en daar kwam een beveiliger met Dante aan de hand naar me toelopen. Dante was best geschrokken en wilde deze jas ook niet meer hebben. 'De jas piept, mama!' zei hij steeds maar. Toen werd het oranje jasje in een andere winkel ook goed bevonden. En omdat we dit jasje betaalden voordat Dante ermee naar buiten ging, bleek deze ook niet te piepen. Gelukkig maar.

12 opmerkingen:

  1. Ik blijf bewondering houden voor je prachtige quilts!
    en oo, wat een verhaal over dat piepende jasje....hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat word dat mooi in die kleurtjes! Het waaide gisteren hard hé?!
    Noflike dei!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat word dat mooi met die kleurtjes! Het waaide hier gisteren ook al zo hard! Noflike dei!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig die 8 rijen !!!! Ik zit ook zo ergens achter in de 70 met het aantal blokken maar heb ze nog niet aan elkaar gezet ... toch eens gaan doen :-)
    Ik heb geen favoriete blok, ik vind ze allemaal mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat wordt je sbs prachtig!!! Mooi om zo te zien dat het al een echte top aan het worden is,...

    Hihi,.... ik zou ook geen jas willen die piept!!
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mijn lievelingsblok is de 4de van rechts, ofnee, de 6de van links, ofnee, de...
    Eigenlijk vind ik ze allemaal leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fantastic. This Top looks so great. Wonderful work.
    Grit from Germany

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat stel jij gemene vragen zeg!!
    Ik denk dat ik de kompasroos het mooiste blokje vind. Maar die andere zijn ook zooooo mooi.
    Ohhh wat een giller ehh pieper. Die oranje jas.
    Ik heb ook zo'n kind. Altijd felle jassen aan, want ik was/ben haar altijd kwijt. Als baby al. Mocht ook nooit iemand oppassen bij ons, want je wist nooit waar je Rozemarijn moest zoeken. Ze lag rustig achter het deurtje van de commode te slapen.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat is hij mooi en wat ben je al ver.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Ik vind het erg leuk om iets van je te horen.